Tuesday, April 6, 2010

Masalah

"I ade problem pasal March test aritu, I dah cuba sedaya-upaya but masih sama keputusan I tetap teruk. Blaja pon dah semua I dah buat tetapi tak dapat markah yang bagus. I stress sangat. Semua cikgu pandang rendah kat I. Help me..."

Kepada sahabatku,

Walaupun keputusan exam anda teruk, anda masih perlu belajar bersungguh-sungguh. Mungkin satu hari nanti, berkat usaha anda, anda akan dapat keputusan yang cemerlang. Kami menasihatkan agar walaupun anda memperoleh markah yang teruk, teruskan lagi usaha anda. Cuba anda membuat study group dengan kawan-kawan anda. Selepas itu, cuba bertanya dengan pelajar yang pandai dan minta dia tolong anda dalam matapelajaran atau bertanya kepadanya tentang tip-tip belajar efektif. Banyakkan buat latihan dan kalau ada apa-apa yang anda tidak faham, tanyalah kepada guru.

Tidak ada seorang guru pun yang memandang rendah kepada anak muridnya. Jika anda berasa yang mereka pandang rendah kepada anda, jadikan itu sebagai satu cabaran. Buktikan kepada semua orang yang anda juga cerdik pandai. Selamat berjaya.


Daripada,
PRS SRI AMAN

No comments:

Post a Comment