Wednesday, March 3, 2010

Masalah

"Saya ada masalah kekurangan kawan. Saya pun tak tahu mengapa mereka tidak suka akan saya. Saya keseorangan di sekolah ini. Mereka semua ada kawan dari sekolah tetapi saya tidak. Jika saya asyik bersama mereka, mereka pasti akan berasa rimas."

Kepada sahabatku,

Kita mesti yakin dan percaya akan diri sendiri. Sekiranya kita sendiri tidak, siapa yang akan percaya? Cuba fikir secara positif; bagaimanakah cara untuk saya mendapat kawan? Muahasabah diri, dan renungkan kekurangan diri kita untuk mengubah diri ke arah kebaikan agar lebih disenangi oleh orang-orang disekeliling kita. Kalau boleh, cuba tanya seseorang tentang apa kelemahan kita yang boleh dibaiki. Dalam masa yang sama, jangan terlalu risau akan masalah ini. Ia mengambil masa untuk melakukan perkara yang menyenangkan hati.

Daripada,
PRS Sri Aman

No comments:

Post a Comment